Punktering & Underhåll av Xiaomi Scootrar - El-scooter Kliniken

I och med en fortsatt ökad efterfrågan på diverse el-scootrar såsom Xiaomi och Ninebot, har det blivit allt mer vanligare att förare får puktering utan att veta om hur och var de skall åtgärda problemet. En lösning på detta problemet är att gå till den lokala cykelbutiken och låta de åtgärda problemet, dock är detta inte lika enkelt i praktiken. De lokala cykelbutikerna har oftast inte rätt däck i lager samt att de ofta även saknar expertisen för att serva el-scootrar. För att beställa rätt däck från leverantören kan ta uppemot 2-3 veckor, något som kunden oftast inte har tid för.

Självklart finns det företag som säljer däck med snabb leverans, dock oftast till ett överpris - något som vi på El-scooter Kliniken inte står för. Vårt motto är att alla El-scooterägare, vare sig om de är bosatta i Kiruna eller Malmö, ska ha rätt till billiga scooter däck. Vi erbjuder allt från vanliga däck inkl. slang till punkteringsfria honeycomb däck. De vanliga däcken erbjuder bäst körupplevelse, dock finns det alltid en chans för punktering. För kunden som inte har tid för däckbyten och punkteringar så erbjuder vi på El-scooter Kliniken även ett flertal olika punkteringsfria däck. Däckbyte-processen kan i många fall vara komplicerad, det är just av den anledning som vi även erbjuder däckbyte till ett förmånligt pris. För de kunder som väljer att byta däcken själva har alltid möjligheten att kontakta oss om det uppstår några svårigheter. Vi har även en bra guide på vår hemsida som förklarar hela däckbytes-processen detaljerat. På senare tid har det även blivit allt vanligare att köpa ett helt hjul där däcket och slangen redan är installerad. Det enda som då krävs är att man skruvar av ett par skruvar sen så är allt fixat!

Att hitta tillbehör till sin Xiaomi/Ninebot Scooter är inte alltid lika enkelt som man kan tro. Visst finns det utländska sidor som säljer billiga tillbehör, dock med en lång leveranstid samt att det alltid finns en risk att kunden står för tullavgiften. Även om det främst är scooterdäck som byts ut, så är det viktigt att man som kund alltid har lätt att hitta reservdelar till sin xiaomi scooter. Det som är bra med vissa elscooter reservdelar är att samma reservdel kan användas till flera olika el-scootrar, helt utan några konstigheter. Med detta sagt kan reservdelar till exempelvis Xiaomi m365 passa till Xiaomi mi essential men även Ninebot G30 Max. Förutom dessa orginaldelar har kunder även möjligheten att köpa skäddarsydda reservdelar som kan göra deras Xioami scooter helt unik! Om man vill gå ett steg längre kan man köpa alla möjliga reservdelar och sedan bygga sin helt egna el-scooter. Då man bygger den själv kan man på så sätt välja vad man vill ha respektive inte ha. Några av våra tidigare kunder har valt att lägga till ett extra batteri medan andra kunder valt att lägga till extra dämpning, något som Xiaomis basmodell inte kommer med. Om detta är något som ni vore intresserade av är det bara att kontakta oss här då vi erbjuder reperation av elscooter i Malmö och Lund. Förutom reservdelar säljer vi på Elscooterkliniken.se även el-scooters. I dagsläget har vi G30 Max samt M365, båda till ett väldigt förmånligt pris.

Varför bör man välja en Xiaomi/Ninebot Scooter istället för att hyra en ute på gatan? Först och främst är det så att scootar från ex. Lime eller Voi inte finns i varje stad, utan endast i storstäderna. För det andra är det de betydligt dyrare i längden, detta då dessa företag tar en avgift för varje körd minut. Personer som behöver ett snabbt färdmedel bör därmed överväga att köpa sina egna personliga scooter. I samband med den globala pandemin har det även i vissa fall blivit farligt att hyra en scooter som körts av andra personer. Företagen som hyr ut dessa scootrar saknar resurserna att desinficera varje scooter efter varendra körning, något som ökar smittrisken för covid-19. Sammanfattningsvis är det mer värt att köpa en egen scooter och sedan serva den med personliga dekaler samt punkteringsfria däck från El-scooter Kliniken.